У процесі їзди шипи врізаються в крижану кірку або сніг, що істотно підвищує ковзання авто і пробуксовки. Розміщення шипів у протекторі виконано за спеціальною схемою, щоб при обертанні колеса наступний шип не потрапляв у місце контакту попереднього.
Місце встановлення шипів містить жорсткіший склад гумової суміші, щоб шипи не вилітали з покришки під час руху.
Матеріали шипів
Одним із видів класифікації шипів є їх матеріал:
1. Шипи зі сталі – це найбільш спрощений та недорогий матеріал, з якого почалося шипування гуми. Має досить гарне зчеплення і зносостійкість. З недоліків – велика вага, схильна до корозії, у деяких країнах під забороною.
2. Алюміній. Такі шипи мають невелику масу, не іржавіють. Недоліком є невисокий термін служби через швидке зношування.
3. Пластмаса. Трапляються дуже рідко. Пластикові шипи мають малу вагу, але період експлуатації невеликий.
4. Двокомпонентні. Такі шипи мають серцевину з твердого матеріалу (наприклад, вольфрам) та оболонку з м'якого – алюміній. Цей вид шипів зараз затребуваний найбільше.
Форма шипів
Класифікація шипів за формою:
1. Круглі шипи - недорогий вид, що дуже часто зустрічається. Мінуси – часто випадають із місця встановлення, зчеплення залишає бажати кращого.
2. Шип із 4-х граней – дуже гарне зчеплення, у тому числі при маневруванні. Мінуси – швидко зношуються, є ймовірність відколів.
3. Овал – трохи краще за круглі за рахунок більшої плями контакту з дорогою.
4. П'ятигранні шипи – їх можна зустріти на шинах Gislaved. Після певного пробігу такі шипи набувають овальної форми, т.к. краї стираються.
5. Шестигранні (ромбоподібні) – розроблені інженерами бренду Нокіан. Такі шипи мають хороші показники зчеплення в різних положеннях коліс. У місці установки є спеціальна «подушка», яка дозволяє шипу ховатися всередину протектора, щоб покращити зчеплення на асфальті.
6. Семигранні – створені виробником шин Піреллі. Такі шипи мають гарне зчеплення, особливо при розгоні.
7. 3-х променева форма. Все аналогічно чотиригранним шипам.
8. Шипи форми трапеції – їх можна зустріти на шинах Goodyear. Вони рідко випадають і добре зчіплюються з дорогою.
9. Хрестоподібна – у таких шипів швидко зношуються грані.
10. Шипи у вигляді трикутника - вони трапляються не часто, але мають хороші показники.
Відмінності різної форми шипів можна відчути на нових покришках та на крижаній поверхні дороги. Якщо ваші шини та шипи зношені, їх форма вже не принесе відчутного ефекту. Вони будуть аналогічні шипам круглої форми.
Будова шипів
Як ми вже писали раніше, найбільш поширені зараз шипи з комбінованих матеріалів для серцевини та корпусу. Корпус виготовляється з матеріалу з малою питомою вагою, а форма корпусу спроектована для надійного утримання шипа в посадковому місці. Серцевина виконується з твердого матеріалу (сталь, вольфрам, сплави металів з кобальтом), щоб продовжити термін служби шипа. Такі серцевини проходять загартування в термопечі.
Обкатка шипованої гуми
Із обкаткою є свої нюанси. Справа в тому, що на заводі шипи не повною мірою постають у посадкове місце. Для остаточного запресовування їм потрібне навантаження від маси автомобіля. Обкатка такої гуми проводиться протягом перших 300 – 500 км. на швидкості до 60 км/год без різких прискорень та зупинок.