Ціліснолиті шини ще називають монолітними, масивними, безкамерними.
Така шина виконана із цільного шматка гуми, в ній відсутні шви або склеєні частини. Ціліснолита шина не містить всередині стисненого повітря і вільного простору в цілому, тому їх не можна проколоти, а їхня міцність і надійність на набагато вищому рівні.
При виготовленні таких шин застосовують спеціальну суміш компаунду, щоб надати шині жорсткості та міцності від проколів та порізів, але в той же час зробити її в міру еластичною. Таку шину важко пошкодити при наїзді на небезпечні предмети – це найголовніша її перевага.
Ще однією позитивною властивістю таких шин є високий опір коченню через відсутність повітря, що підвищує стійкість транспортного засобу.
Область застосування монолітних шин
Ціліснолиті (безкамерні) шини знаходять застосування в різних сферах та галузях, де потрібна висока надійність, довговічність та безпека шин при роботі в екстремальних умовах або при високих навантаженнях. Ось деякі з областей, де використовуються цільнолиті шини:
Сільське господарство: У сільському господарстві цільнолиті шини застосовуються на сільськогосподарських машинах, таких як трактори, комбайни та інша спецтехніка. Вони мають високу стійкість до перевантажень, стійкі до пошкоджень, що дозволяє ефективно працювати на різноманітних типах поверхні.
Гірничодобувна промисловість: В умовах гірничодобувних підприємств, де робота відбувається на рельєфі з нерівною поверхнею, цільнолиті шини дозволяють забезпечити безпеку та стабільність при переміщенні вантажних автомобілів та спецтехніки.
Будівництво: Ціліснолиті шини широко використовуються на будмайданчиках для вантажних автомобілів, підйомників, екскаваторів та іншої будівельної техніки. Вони здатні витримувати інтенсивну експлуатацію та зменшують ризик проколів та пошкоджень.
Безкамерні шини для навантажувачів
Завдяки своїм властивостям цільнолиті шини знаходять широке застосування і в складських навантажувачах. Облаштовані території всередині приміщень або на відкритому просторі оптимальні для них – переміщення по твердих, рівних поверхнях та витривалість до навантажень. Так, одна шина розрахована на навантаження від 1000 кг і більше. Шини для навантажувачів бувають різними, у таблиці нижче ми наведемо порівняльну оцінку за 5-ти бальною шкалою:
Технічні хар-ки |
Пневматичні шини |
Монолітна в 1 або 2 шари |
Монолітна в 3 шари |
Монолітна 5-ти шарова шина ADDO* |
Супротив коченню |
4 |
4 |
5 |
5+ |
Обслуговування |
Дороге |
Економ. |
Економ. |
Не треба |
Допустиме навантаження |
4 |
4 |
5 |
5+ |
Термін використання |
3 |
3 |
4 |
5 |
*ADDO – додаткові демпфуючі шари.
Однак потенціал монолітних шин далеко не вичерпано. У майбутньому вони можуть стати обов'язковим стандартом для міських автобусів, вантажівок та інших видів транспорту, які мають високі навантаження і потребують підвищеної безпеки.